20HK Euro5 Loncin V-Twin Lodret Benzin Motor med Elstart og Ny Lav Emissions Teknologi 25.4mmx78.5mm aksel.
Stærk 586cc V-twin motor fra Loncin
Ny stærk og robust 20HK 586cc V-Twin benzin motor fra Loncin. Med vertikal eller lodret aksel på 25.4mm x 78.5mm og el start.
Ny lav emissions teknologi
Loncin har udviklet denne motor med fremtiden i tankerne. Med ny lav emissions teknologi og letvægts materialer.
Den nye udvikling gør at denne motor lettere lader luft komme ind og ud, hvilket gør motoren brænder benzinen mere effektivt og samtidig gør motoren mere klima venlig da der er mindre Co2 udslip. Alt dette gør i samarbejde med fornuftig vedligehold*(1) at denne motor kan have en meget lang levetid.
Mere for pengene
Med den ny udviklede V-Twin vertikal akslet motor fra Loncin får du mere for pengene. Den nye teknologi i motoren har udover at forbedre forbrændingen og udslippet af Co2 også forbedret motoren til at levere mere. Her får du et højere og mere effektivt output end andre motorer i samme klasse og er en klar opgradering til alle større havetraktorer.
Vedligehold
Når man snakker vedligehold af en motor så kan det hurtigt lyde som raketvidenskab, men i virkeligheden er det slet ikke så svært. Alt det kræver er en time eller to og lidt tålmodighed.
Nedenfor går vi over nogle af de punkter som også er beskrevet i manualen til motoren.
Olieskift: Ved køb af ny motor skal der påfyldes olie. Denne olie samt oliefilter skal skiftes igen allerede ved 5 timers kørsel. Derefter hver 100 time eller en gang årligt afhængig af hvad der kommer først.
Brug her en 10w40 eller 15w40 olie. Der må aldrig bruges fuldsyntetisk olie. Oliefilteret skiftes også ved hvert olieskift.
Luftfilter: Skiftes en gang årligt hvis motoren kører meget. Ved regelmæssig vedligehold pilles luftfilter elementet ud og blæses igennem med lidt lufttryk da dette kan forlænge luftfilterets levetid.
Benzinfilter: Skiftes en gang årligt eller hvis man kan se filteret er ved at stoppe til.
Tændrør: Disse skiftes en gang årligt og renses med jævne mellemrum for at motoren har en ren og stærk forbindelse.
Udstødning: Kan afmonteres og renses med speciel rensevæske udviklet til udstødninger.
Elektronik: Tjek jævnligt de elektriske samlinger og ledninger for eventuelle skader. Hvis en skade opdages skiftes ledningen eller samlingen da det eller kan medføre kortslutning.
*(1) Levetid afhænger af generel vedligeholdelse af motoren som påskrevet i manualen der medfølger såsom udskiftning af olie, luftfilter, benzinfilter, samt rensning af tændrør og udstødning mv.
| Vægt | 36 kg |
|---|---|
| Længde | 430 mm |
| Bredde | 426 mm |
| Højde | 411 mm |
| Serie/Model | LC2P73F |
| Motortype | V-twin cylinder, 4 takt luftkølet ,OHV |
| Brændstoftype | Benzin |
| Slaglængde | 73mm×70mm |
| Hastighed [RPM] | 3600 |
| Tomgang [RPM] | 1800±150 |
| Slagvolumen [cm3] | 586 |
| Nominel effekt [kW/HK] | 12.5kW / 17HK |
| Maks. effekt [kW/HK] | 15kW / 20HK |
| Moment [Nm] | 37NM / 2600rpm |
| Aksel Type | Vertikal |
| Aksel Ø [mm] | 25.4 |
| Aksel Længde [mm] | 78.5 |
| Tændings system | Elektrisk start |
| Startsystem | El starter |
| Smøresystem | Tryksmøring |
| Oliekapacitet [L] | 1.7L |
-
Varenr. 98079-56846 Tændrør/ Spark Plug orginal HONDA til motor Loncin 4-27 HK både vandret og lodret .75,00 kr. 60,00 kr.På lager









